Фонокоректор Сy-XXI v.4 для головок звукознімача з рухомим магнітом (ММ)

Фонокоректор Сy-XXI v.4 для головок звукознімача з рухомим магнітом (ММ)

Артикул: 50200
Виробник: Nick Sukhov&Shavrovsky Lab
Наявність:
Наявність в магазинах Києва:

Докладний опис


Приховати / Показати

Nick Sukhov & Shavrovsky Lab представляють фонокоректор Су-XXI V.4 з унікальними характеристиками

Цей KIT-набір містить повний набір деталей, друковану плату та інструкцію з самостійного збирання фонокоректора для головок звукознімача з рухомим магнітом (ММ). Сам фонокоректор Су-XXI v.4 є глибокою авторською модифікацією найпопулярнішої конструкції з минулого "аналогового" століття - "Високоякісного підсилювача-коректора" Н.Є. Сухова, описаної в журналі "Радіо" №3/1981 р. та повтореної тисячами аудіофілів-саморобників. Проведена велика і кропітка робота і слід зазначити, що характеристики цього виробу справді вражають:

 

Графік вимірювання коефіцієнта спотворень

Графік вимірювання коефіцієнта спотворень у фонокорректорі Сухова

 

Графік вимірювання петльового посилення та фази

 

Зовнішній вигляд зібраного фоноректора

Зовнішній вигляд зібраного фоноректора Сухова

 

 

З повною інформацією щодо цього виробу, особливостями конструктиву та оновленнями схеми, Ви можете ознайомитись на сайті автора - Миколи Сухова, а також в Facebook-групі Nick Sukhov & Shavrovsky Lab. Там же ви знайдете рекомендації щодо блоків живлення для цього фонокорректора та інші цікаві розробки в галузі аудіотехніки Hi-Fi/High-End.

Авторитет Миколи Сухова в галузі аудіотехніки давно відомий і цілком заслужений, тому конструкція фонокоректора викликала величезний інтерес та була успішно повторена багатьма аматорами якісного звуку. Ось деякі відгуки про результати:

 

***** Публічний  • 1 тиждень тому (змінено)

... Цей коректор (вихідну версію), коли я його зробив у 81-82 році, справив ефект бомби, що розірвалася. І зараз вважаю має актуальне значення, вважаю все в цьому коректорі на своєму місці - бас правильний, "не м'ясо", і високі як брязкіт дорогих кришталевих келихів, а не гранених склянок".

... У новій версії старі радянські комплектуючі (КП302, КТ315, КТ361 - звичайно ностальгія, але сьогодні XXI століття) замінені на найпередовіші сучасні - у вході каскаді використана узгоджена пара надмалошумящих польових транзисторів JFE2140, завдяки яким досягнуто рекордного сигналу. по МЕК-А, що дорівнює 85 дБА щодо стандартного вхідного рівня 5 мВ @ 1 кГц з урахуванням підключеного еквівалента ММ головки 0,5 Гн + 1 кОм. Для цього вхідного рівня коефіцієнт гармонік 0,00006%. Для максимального вхідного рівня 65 мВ (за Селфом найбільш екстермальний вхідний рівень з колись спостерігалися пар голівка + пластинка був один раз за сто років, і дорівнював 64 мВ) клір теж менше тисячної, 0.0007%. У найкращих конкурентів клір на 2...3 порядку вище.

АЧХ відповідає Enahanced RIAA (докладніше в статті Вікіпедія про Криву RIAA)

не з трьома, як звичайно, а з п'ятьма постійними часами, на додаток до 75+318+3180 мкс реалізовані також компенсатор полюса Ноймана (R10C3) та знижуючий рівень гуркоту 7950 мкс - IEC 98 Amendment (R12C4).

Фічею коректора є також застосування т.зв. аперіодичної ВЧ корекції резонансу вхідного ланцюга (докладніше - у моїй статті в Радіо №3 1981). Зверніть увагу, що ще в 1981 році в схемі був R10 (R13 - в нумерації схеми 81 року), цей резистор піднімає верх на частоті з постійної часу R10C3, не вимагає підстроювання під індуктивність конкретної головки і покращує прозорість звучання. Про це добре сказано в коментарях до цього відео про вінілкоректори:

 

***** Публічний  • 1 тиждень тому (змінено)

...Зрештою завершив і зібрався з духом. Не інженер не електронник просто радіоаматор з того століття. Стало цікаво, тим паче був готовий та макет. Два коректори роблю ідентичних за деталями і проводжу експеримент, що цікавив, перекладаю макет по ланцюгах корекції як в Кенвуде9100, з урахуванням кабелю ємність по входу потрібну для головки. І все .... верх як у звичайного коректора немає кришталевого дзвону, добре звучить слів немає, але не те. З аперіодичною корекцією Сухова звук одразу більш розбірливий, реалістичний, це як окуляри запітнілі протерти. Вважаю, ця схема актуальна і в XXI столітті.

 

***** Публічний  • 1 тиждень тому (змінено)

- Для реалізації винайденої Суховим апериодической корекції у схемі мінімізована ємність входу (вхідний каскад у петлі загальної ООС та її вхідна ємність не множиться, а дорівнює тривіальній одиночній ємності затвор-стік), тобто. резонанс вхідного ланцюга зміщений далеко в ультразвук, що дало можливість збільшити Rвх з 47 до 150 кОм і знизило шуми майже в 2 рази, реально на 5 дБ (таке собі "пасивне охолодження"), і заодно забезпечило кращу прозорість на високих, т.к. завал стандартного LC-контуру на частотах вище за резонансну вже не корежить звук. Це те, що згадав відквачений користувач "З аперіодичною корекцією звук більш розбірливий, реалістичний, це як окуляри, що запітніли, протерти".

- використана не резонансна, а аперіодична ВЧ корекція також дозволяє уникнути процедури підбору вхідної ємності під кожен конкретний тип голівки звукознімача, а також розширити АЧХ на частотах вище 15 кГц завдяки виключенню звичайного різкого завалу АЧХ з крутістю до 12 дБ/октаву вище частоти резонансу. Аперіодична корекція реалізована зниженням до межі (в даному випадку до 14 пФ - ємності затвора вхідного польового транзистора) вхідної ємності. При цьому небажаний резонанс вхідного контуру зміщується далеко в область ультразвуку і в звуковому діапазоні себе не проявляє, а вхідний резистор R1 вдається збільшити до 150 кОм, формуючи таким чином "пасивну охолоджувач", що знижує вхідний шумовий струм SQRT(150кОм/47). разів у порівнянні з типовим Rвх = 47 кОм.

- завдяки загальній ООС, що охоплює та вхідний каскад, THD при стандартній вхідній напрузі 5 мВ не перевищує 0,000056%. Заодно загальна ООС мінімізує до теоретичної межі (ємності затвора вхідного транзистора) вхідну ємність Міллера, дозволяючи застосовувати оптимальні з погляду мінімізації шумів транзистори JFE2140 (зі спектральною щільністю власних шумів en=0.9 nV/SQRTHz).

- унікальний (високоомний до охоплення загальної ООС) вихідний каскад працює в режимі класу А і завдяки навантаженню на ланцюжок АЧХ корекції ланцюжок R9-R12C3-C5 при замиканні загальної ООС забезпечує унікальний "пасивно-активний" принцип формування АЧХ, при якому незважаючи на дуже глибокий корекцію АЧХ від +20 дБ на НЧ до -20 дБ на ВЧ, забезпечена практично постійна глибина ООС (constant loop gain) у всьому звуковому діапазоні, що сприятливо позначається одночасно як на точності дотримання стандартної АЧХ, так і потенційної стійкості схеми. При замкнутій петлі загальної ООС вихідний опір схеми в загальній точці колекторів Т4,Т5 не перевищує 20 Ом, і з урахуванням резистора R18, що відсікає ємнісне навантаження, на виході всього пристрою не перевищує 500 Ом. Особливо зазначимо, що у переважній більшості інших конкуруючих схем із виходами на ОУ чи емітерних повторювачах, такий принцип constant loop gain не виконується.

- застосування інтегруючого компаратора (DC-серво) на ОУ ОР1 забезпечило нуль на виході (не більше +- 5 мкВ) за постійною напругою без використання звичних електролітичних конденсаторів, що вносять у звук специфічні "іонні" спотворення. Як ОУ використано ОРА192 - найсучасніший виріб електронної техніки за технологією eTrim з польовими транзисторами на вході та унікально низьким зміщенням нуля не більше 5 мкВ.

- номінальна вихідна напруга у коректора Су-XXI дорівнює 1,4 В (Ku на частоті 1 кГц дорівнює 49 дБ) проти 0,3 В (типовий Ku конкурентів на частоті 1 кГц дорівнює 35 ... 40 дБ). Це означає, що вінілкоректор Сухова можна підключати до входу сучасних УМЗЧ з типовою чутливістю від 1 до 1,5 без додаткового лінійного підсилювача, скорочуючи довжину тракту і зменшуючи додаткові шуми і спотворення до мінімуму.

Успіхів у реалізації!

Звертаємо вашу увагу, що резистори R2 та R4 повинні мати допуск не більше 0,1%. Інші резистори 1%.

Апдейт з рекомендаціями по Фонокору v.4 доступний на сайті автора, де він наводить карту постійних напруг у всіх вузлах схеми та коротку рекомендацію щодо невеликої доробки схеми.

Самовивіз:

«Магазин Імрад»

«Магазин Імрад» м.Київ, вул. Шутова, 9а, 1 поверх Пн-Пт з 9.00-17.00, Сб з 9.00-15.00, Нд - вихідний

Офіс

Офіс м.Київ, вулиця Шутова, 9А, ПН-ПТ: з 9:30 до 17:00; Субота-Неділя: вихідні

Служби доставки:

УкрПошта

УкрПошта

УкрПошта Експрес

УкрПошта Експрес

Нова Пошта

Нова Пошта

  • Рахунок для організації з ПДВ
  • Рахунок для приватної особи (в т.ч. ФОП)
  • В магазині при отриманні
  • Онлайн: Приват24, Visa/MasterCard, ApplePay, GPay